تاریخ : دوشنبه 24 دي 1397
کد 31

Malware

آشنایی با واژه بد افزار

بدافزار (Malware) برنامه‌های رایانه‌ای هستند و به علت آن‌ که معمولاً به علت آنکه کوجب آزار کاربران یا ایجاد خسارت برای آنان می گردند
  بدافزار (Malware) برنامه‌های رایانه‌ای هستند و به علت آن‌ که معمولاً  موجب آزار کاربران  یا ایجاد خسارت برای آنان می گردند، به این نام مشهور شده اند. برخی از آنان فقط برای اذیت کاربران طراحی و تولید شده اند و مثلا وی را مجبور به انجام کاری تکراری می‌کنند. اما برخی دیگر سیستم رایانه‌ ای و داده‌های آن را مورد هدف قرار می‌دهند که ممکن است خساراتی سنگین و جبران ناپذیر به بار آورند و حتی ممکن است هدف آن سخت‌افزار سیستم کاربر باشد.
  یک نرم‌افزار براساس قصد سازنده آن به عنوان یک بدافزار شناخته می‌شود و لیکن در قانون بعضا بدافزار را به عنوان یک آلودگی رایانه‌ای معرفی می کنند.
  بدافزار با یک نرم‌افزار معیوب یعنی نرم‌ا فزاری قانونی ولی دارای اشکالات مضر (bug)، تفاوت دارد. گاه بدافزار به صورت یک نرم‌افزار سالم و صحیح طراحی می‌شود و حتی ممکن است از یک سایت رسمی دانلود شود.
  ویروس رایانه‌ای تنها نوعی بدافزاراست که خود را باز تولید می‌کند، اما اغلب کاربران رایانه به اشتباه به همهٔ بدافزارها ویروس می گویند.
  از انواع بدافزارها می‌توان به ویروس‌ ها، کرم‌ ها، اسب‌های تروا، جاسوس‌ افزارها، آگهی‌ افزارها، روت‌ کیت‌ها و هرزنامه‌ها اشاره کرد.

ادامه مطلب>>>
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 24 دي 1397
  • تعداد بازدید 134